Ångerrätt – Återbetalnings- och returpolicy
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. När du handlar i vår webbshop tillåter vi returer och återbetalning i 14 dagar efter det att ditt köp har genomförts. Alla eventuella returer och reklamationer ska göras inom denna tidsperiod. Du som kund står själv för eventuell returfrakt, alla byten till annan vara är fritt:
Vid nyttjande av din ångerrätt:
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- Ur miljösynpunkt och för din enkelhet, använd gärna emballaget varan blev levererad i.
- Skicka returen med en notering om eller följesedel med ordernummer och om du vill returnera eller byta till annan vara.
- Köpesumman återbetalas i sin helhet, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan.
- Du som kund står själv för returfrakten (alla byten till annan vara är fritt).
- Obs! Retur får inte ske som postförskott, efterkrav eller annat sätt där vi måste hämta ut försändelsen. Vi kommer INTE hämta ut någon försändelse.
- Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss via info@roslagskassan.se så hjälper vi dig på bästa sätt.
Returadress:
RoslagsKassan AB
Hantverkargatan 24
761 30 Norrtälje
Sverige
Beställning
- För att handla i butiken behöver du handla i vår webbbutik.
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress.
- I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
- Är något fel i orderbekräftelsen; kontakta oss omedelbart via e-post till info@roslagskassan.se
- Att göra en beställning innebär att du ingår i ett köpeavtal. Vi ingår enbart köpeavtal med myndiga personer. Dvs, du ska ha fyllt 18 år för att genomföra ett köp i vår webbutik.
Leverans
- Våra normala leveranstider är 3-7 vardagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
- Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) kontakta oss på e-postadress: info@roslagskassan.se
- En fraktavgift tas ut på alla beställningar. För närvarande ligger fraktavgiften på 99:- och vi levererar hittills endast inom Sverige.
- Vi skickar normalt sätt med Berglunds transport, DHL och Instabox.
- Om en vara avviker mot normal leveranstid kontaktar vi er via e-mail för att meddela beräknad leveranstid. Du har rätt att annullera din order om leveranstiden inte passar dig.
- Har du beställt flera varor kommer de i största möjliga mån att sampaketeras. Skulle vi vara tvungna att delleverera står RoslagsKassan för den extra fraktavgiften.
- Om varan skadas eller kommer bort under transporten från RoslagsKassan till kunden så är RoslagsKassan betalningsansvariga. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till RoslagsKassan så är kunden betalningsansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart reklamera detta till fraktbolaget.
- För paket som inte löses ut inom 14 dagar, förbehåller sig RoslagsKassan rätten att debitera kunden för vår fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift till oss. Om du av någon anledning får förhinder och ej kan hämta ut ditt paket, kontakta oss omgående.
- Observera att outlösta paket gäller ej som retur.
- Reklamationer om en vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail info@roslagskassan.se så vi kan rätta till felet. Ersättningsleveranser sker naturligtvis helt utan kostnad.
- Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Kortbetalning
Vi tar endast emot betalning med kort genom Stripe. Stripe tillhandahåller betalningstjänster för kortbetalningar. Stripe sköter hanteringen av kortuppgifter genom deras säkra system där du tryggt fyller i dina kortuppgifter. Vi tar inte del av dina kortuppgifter. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till roslagskassan.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.
Priser
- Alla priser i vår webbbutik anges i SEK och alla priser är inklusive 12% moms.
- Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, fel i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
- Fraktkostnader och andra avgifter redovisas innan du bekräftar köpet.
Övrigt
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Reklamation och klagomål
Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@roslagskassan.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte lyckas leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegränsning
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför organisationens rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.